loading...
یک طرفه | پورتال تفریحی و سرگرمی
قاسم پناهی بازدید : 31 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)



فرمت کردن در ویندوز برای پاک سازی کامل یک درایو از هرگونه فولدر و فایل و ویروس های احتمالی بکار می رود و معمولا برای نصب یک سیستم عامل جدید مثل ویندوز درایوی که می خواهیم در آن ویندوز نصب شود را فرمت می کنند.در این پست می خواهیم طریقه ی فرمت کردن در حالت بوت و در محیط ویندوز را آموزش بدهیم.

فرمت در محیط ویندوز :
مراحل زیر را مطابق عکس ها جلو برید:
۱ – بر روی منوی استارت diskmgmt.msc را بنویسید و انتخاب کنید.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

۲ – بر روی درایو مورد نظر کلیک کنید و گزینه ی Format را انتخاب کنید.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

۳ - در قسمت Volume Label اسمی که می خواهید برای درایو بزارید را بنویسید ، در File System گزینه ی NTFS را به دلیل بهتر بودن از نظر کارکرد انتخاب کنید ، به قسمت Allocation Unit Size دست نزنید بزارید مقدار Default خودش باشد ، تیک گزینه ی Perform a quick format را اگر زمان کافی دارید بردارید ولی اگر عجله دارید بگذارید تیک باشد از نظر کار کردی تیک نزده باشد بهتر است ، گزینه ی بعدی که Enable file and folder compression هست در ویندوز های اخیر کاربردی نداره اختیاری هست ، توضیح آنکه برای فشرده سازی فایل ها و فولدر ها بکار می رود که با توجه به تکنولوژی امروز زیاد اثری ندارد و حجم فایل را چشمگیر نمی گیرد.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

- در مطلب جداگانه به فرق نوع های فایل سیستم ها (NTFS,Fat, …) خواهیم پرداخت.

- باید خاطر نشان کرد در محیط ویندوز نمی شود درایوی که ویندوز بر رویش نصب هست را فرمت کرد این کار را باید در قسمت بوت ویندوز انجام داد.

فرمت در حالت نصب ویندوز (بوت)
بعد از اینکه در منوی Bootable سی دی رام / دی وی دی رام را به عنوان پیش فرض انتخاب کردید در مراحل نصب ویندوز با صفحه ای مواجه می شوید به این شکل که بعد از انتخاب درایو روی دکمه ی Format کلیک می نمایید.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

منبع:zoopirnet.com

 
وان به‌عنوان برخی از غذاهای تشدید‌کننده عوارض ناشی از آلرژی فصلی نام برد».

علایم و نشانه های آلرژی
تقریبا یک چهارم جمعیت جهان از عوارض آلرژی رنج می‌برند. از سوی دیگر، زندگی شهرنشینی و صنعتی‌شدن، به‌دلایل مختلف، باعث افزایش آمار مبتلایان به آلرژی فصلی شده است.
دكتر محمود موحدی ، فوق تخصص ایمونولوژی آسم وآلرژی ، گفت:« نشانه ها و عوارض حساسیتهای فصلی شامل ،آبریزش بینی، ریزش اشك، سرفه وعطسه ازجمله علا ئم آلرژی است كه به علت مصرف داروها ، مواد شیمیایی وحتی شرایط فیزیكی خاص ایجاد می شود».
محمود موحدی دراین باره گفت: «آثار ناشی ازحساسیتهای فصلی درچشم ودستگاه تنفسی بروزمی كند».
وی در ادامه گفت: « حساسیت فصلی درچشم موجب ورم ملتهبه بهاره، در دستگاه تنفسی فوقانی باعث گرفتگی، خارش وآب ریزش بینی و دردستگاه تحتانی تنفسی موجب سرفه، خس ،تنگی نفس می شود».

روش های مقابله با آلرژی فصلی
اولین قدم برای مقابله با این مشكل، بهبود عملكرد سیستم ایمنی است. گنجاندن مقادیر زیادی از آنتی اكسیدان‌ها مثل میوه‌ها، سبزیجات و چربی امگا 3 به رژیم غذایی شما را تا حد زیادی به این هدف نزدیك می‌كند. به این ترتیب توصیه می‌شود كه یك رژیم غذایی مقوی و سالم را دنبال كنید.
حتما از مكمل‌های طبیعی با طیف كامل و طبق تجویز پزشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده كنید.
با افزایش مصرف موادغذایی ضد التهابی مثل روغن ماهی و میوه و سبزی از علائم التهابی آلرژی فصلی به میزان قابل توجهی بكاهید.
از مواد غذایی و مكمل‌های حاوی فلاوونوئید بیشتر استفاده كنید.
برای كاهش التهاب در بدن از مواد حاوی كاروتنوئید مثل اسفناج و سیب زمینی شیرین بیشتر مصرف كنید.
حتما اسیدهای چرب امگا 3 در فهرست غذایی روزانه خود بگنجانید.
مصرف گوشت قرمز را كاهش دهید.
از مواد هضم كننده طبیعی استفاده كنید. مبتلایان به آلرژی اغلب در هضم غذا دچار مشكل می‌شوند. با مصرف هضم كننده‌های طبیعی مثل مواد غذایی پروبیوتیك می‌توانید تا حد زیادی به این مشكل غلبه كنید.
خوراكی‌هایی مثل قند و لبنیات را كه به آنها حساسیت دارید، شناسایی كرده و تا حد امكان از مصرف آنها پرهیز كنید.
حتما روزانه 30 دقیقه ورزش كنید.

كاربردی ترین اقدامات طبیعی برای كاهش علائم آلرژی‌های فصلی
سینوس‌های خود را روزانه شست و شو دهید. بهترین شیوه برای پاك كردن سینوس‌ها شست و شوی مجاری بینی با محلول آب نمك است. با انجام همین اقدام ساده یك یا دو بار در روز می‌توانید به میزان زیاد و یا حتی به طور كامل علائم آلرژی فصلی را برطرف كنید.
در روزهای خشكی كه باد می‌وزد حتی‌الامكان در منزل یا سایر فضاهای بسته بمانید و از رفتن به فضای باز خودداری كنید. برای افرادی كه آلرژی فصلی دارند بهترین زمان برای خارج شدن از منزل پس از یك بارندگی خوب است چون باران گرده‌های موجود در هوا را می‌شوید.
از تهویه كننده‌های هوا و فیلترها استفاده كنید. در فصل آلرژی پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه را روشن كنید. - در فضای خیلی مرطوب با استفاده از دستگاه رطوبت زدا هوا را خشك نگه دارید چون رطوبت زیاد باعث رشد هاگ‌ها و قارچ‌ها می‌شود و آلرژی را تشدید می‌كند.
به جای فرش و قالی از كف پوش استفاده كنید. قالی‌ها محل تجمع گرد وغبار و گرده‌ها و سایرعوامل آلرژی زا هستند. - كارهای باغ داری و گل كاری را به زمان پس از گرده افشانی و بعد از پایان فصل آلرژی موكول كنید

منبع:salamatnews.com

برچسب ها نحوه ی فرمت کردن یک درایو در ویندوز مجموعه: ترفندهای کامپیوتری اخبار،سرگرمی , آشپزی , مد , روانشناسی , اینترنت فرمت کردن در ویندوز برای پاک سازی کامل یک درایو از هرگونه فولدر و فایل و ویروس های احتمالی بکار می رود و معمولا برای نصب یک سیستم عامل جدید مثل ویندوز درایوی که می خواهیم در آن ویندوز نصب شود را فرمت می کنند.در این پست می خواهیم طریقه ی فرمت کردن در حالت بوت و در محیط ویندوز را آموزش بدهیم. فرمت در محیط ویندوز : مراحل زیر را مطابق عکس ها جلو برید: ۱ – بر روی منوی استارت diskmgmt.msc را بنویسید و انتخاب کنید. فرمت ویندوز , فرمت کردن درایو ۲ – بر روی درایو مورد نظر کلیک کنید و گزینه ی Format را انتخاب کنید. فرمت ویندوز , فرمت کردن درایو ۳ - در قسمت Volume Label اسمی که می خواهید برای درایو بزارید را بنویسید ، در File System گزینه ی NTFS را به دلیل بهتر بودن از نظر کارکرد انتخاب کنید ، به قسمت Allocation Unit Size دست نزنید بزارید مقدار Default خودش باشد ، تیک گزینه ی Perform a quick format را اگر زمان کافی دارید بردارید ولی اگر عجله دارید بگذارید تیک باشد از نظر کار کردی تیک نزده باشد بهتر است ، گزینه ی بعدی که Enable file and folder compression هست در ویندوز های اخیر کاربردی نداره اختیاری هست ، توضیح آنکه برای فشرده سازی فایل ها و فولدر ها بکار می رود که با توجه به تکنولوژی امروز زیاد اثری ندارد و حجم فایل را چشمگیر نمی گیرد. فرمت ویندوز , فرمت کردن درایو - در مطلب جداگانه به فرق نوع های فایل سیستم ها (NTFS , Fat , …) خواهیم پرداخت. - باید خاطر نشان کرد در محیط ویندوز نمی شود درایوی که ویندوز بر رویش نصب هست را فرمت کرد این کار را باید در قسمت بوت ویندوز انجام داد. فرمت در حالت نصب ویندوز (بوت) بعد از اینکه در منوی Bootable سی دی رام / دی وی دی رام را به عنوان پیش فرض انتخاب کردید در مراحل نصب ویندوز با صفحه ای مواجه می شوید به این شکل که بعد از انتخاب درایو روی دکمه ی Format کلیک می نمایید. فرمت ویندوز , فرمت کردن درایو منبع:zoopirnet.com ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 82
  • بازدید کلی : 1,469,912