loading...
یک طرفه | پورتال تفریحی و سرگرمی
قاسم پناهی بازدید : 35 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)

 

اولین بمب اتمی در بیابان نیومكزیكو آزمایش گردید

 اولین بمب اتمی کجا آزمایش شد؟
ایالات متحده اولین بمب اتمی جهان را آزمایش كرد. آزمایش این بمب به صورت بسیار محرمانه در منطقه آلاموگوردو در بیابان نیومكزیكو در 350 كیلومتری لس آلاموس انجام شد.
بزرگترین دانشمندان هسته ای ، اوپنهایمر ، چادویك ، فریش ، لاورنس در یك پناهگاه بتنی در فاصله 8 كیلومتری «نقطه صفر» محل انفجار ناظر بر انجام این آزمایش بودند. نزدیكترین منطقه مسكونی 35 كیلومتر با محل آزمایش فاصله داشت.


در سال 1944 میلادی ژنرال گروز منطقه آلاموگوردو را برای انجام آزمایش بمب اتمی كه نام ترینیتی را به آن داده بودند ، انتخاب كرده بود. در جریان یك سال در این منطقه پناهگاه های بتنی برای نظارت بر نحوه عملكرد آزمایش احداث شدند و یك برج فولادی كه بمب بر فراز آن منفجر می شد در «نقطه صفر» برپا گردید.


در روز 15 ژوئیه 1945 میلادی در حالی كه بمب اتمی كه شهر هیروشیما را با خاك یكسان كرد به نام «لیتل بوی» در داخل ناو جنگی ایندیاناپلیس جا گرفته بود و مسیر جزیره تینیان (جزیره ای كه دو بمب اتمی "لیتل بوی" و "فت من" در آنجا نگهداری شدند) را می پیمود ، 150 دانشمند هسته ای در آلاموگوردو گرد آمده بودند تا ناظر بر آزمایش بمب پلوتونیوم «ترینیتی» باشند.


بمب در محل مونتاژ شد و به بالای برج فولادی منتقل گردید. اندكی بعد از ساعت پنج صبح نخستین انفجار اتمی تاریخ بشریت رخ داد.
ژنرال فالر در خاطرات خود نوشت یك نور كور كننده كه حتی از فاصله 35 كیلومتری غیرقابل تحمل بود ، آسمان تیره را روشن كرد و پس از آن صدای انفجاری شنیده شد. موج انفجار به شدت افرادی كه در پناهگاه ها بودند را به گوشه ای پرتاب كرد و بلافاصله صدای یك غرش كركننده و وحشتناك كه پایان ناپذیر بود بلند شد. در اینجا بود كه ما متوجه شدیم موجودات حقیر مرتدی هستیم كه جرات كردیم به نیرویی دست یابیم كه می تواند پایان بشریت را رقم بزند.


ژنرال گروز بقیه ماجرا را حكایت كرد:یك ابر غلیظ و عظیم از زمین برخاست و هر لحظه بر ابعاد آن افزوده می شد و به سوی آسمان پیش می رفت ، اندكی بعد این ابر به شكل یك قارچ غول آسا درآمد.اوپنهایمر هنگام مشاهده انفجار به یاد یك متن قدیمی سانسكریت افتاد :«اكنون ، من شریك مرگ هستم ، یك نابود كننده دنیاها».
قدرت این انفجار معادل 20 هزار تن تی ان تی بود. بلافاصله پس از انجام آزمایش ، بمب اتمی به یك سلاح سیاسی تبدیل شد و هری ترومن رئیس جمهور آمریكا كه در آن هنگام در كنفرانس پتسدام حضور داشت ، صریحا موفقیت آزمایش اولین بمب اتمی را اعلام كرد.
به این ترتیب ، در روز 16 ژوییه سال 1945 میلادی با آزمایش اولین بمب اتمی جهان توسط ایالات متحده ، عصر هسته ای جهان آغاز شد و منجر به بزرگترین مسابقه تسلیحاتی تمام دوران ها گردید.
منبع:jamejamonline.ir

یمان استفاده می‌کردند. کوه وش سیاه خواص ضداسپاسمی دارد و با افزایش خون در منطقه‌ی لگن، گرفتگی عضلات و کرامپ‌های ناحیه را از بین می‌برد. کوه وش سیاه رحم را برای بارداری آماده می‌کند. زمان مصرف کوه وش سیاه در نیمه‌ی اول عادت ماهیانه است.

   گیاهان دارویی,شیرین بیان

افزایش قدرت باروری به وسیله گیاه دارویی شیرین بیان

 

گیاه دارویی شیرین بیان
گیاه دارویی شیرین‌بیان برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، محافظت از کبد و کاهش مشکلات مربوط به دوره‌ی یائسگی بسیار موثر است. شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم‌هایی که دچار بی‌نظمی هستند کمک می‌کند. شیرین‌بیان برای خانم‌هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است. توجه داشته باشید که شیرین بیان نباید در دوره‌ی بارداری مصرف شود. از این گذشته مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود.

 افزایش قدرت باروری با برگ‌های تمشک قرمز
این گیاه جزو معروف‌ترین درمانی‌های طبیعی ناباروری است. برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. مصرف همزمان آن با شبدر چمنی تأثیر بیشتری دارد. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین علت ناباروری محسوب می‌شود. برای تقویت ماهیچه‌های رحم و لگن و همچنین کاهش دردهای زایمان چای تهیه‌شده از برگ‌های تمشک قرمز بسیار موثر است. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط‌جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می‌شود. مصرف برگ‌های تمشک قرمز در طول دوره‌ی عادت ماهیانه توصیه می‌شود.

 گیاه دارویی ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت
گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که مانع از اختلالات قاعدگی، رفع دردهای عادت ماهیانه، رفع اختلالات خونریزی، رفع عوارض یائسگی و غیره می‌شود. ویتاگنوس باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

گیاهان دارویی,جینسنگ

افزایش قدرت باروری در مردان به وسیله گیاه دارویی جینسنگ

افزایش قدرت باروری در مردان با گیاه جنسنگ
جینسنگ با کاهش قوای جنسی مردانه مقابله می‌کند. نتایج بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که این گیاه قادر به درمان ناتوانی جنسی در آقایان می‌شود. به این ترتیب که قدرت نعوظ مردها و لذت جنسی آن‌ها را افزایش داده و میزان تستوسترون مردانه و کمیت و کیفیت منی‌دانه را بیشتر می‌کند. توصیه می‌شود که روزانه یک گرم ریشه‌ی خشک جینسنگ را به غذایتان (مثل سوپ و غیره) اضافه کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که دوره‌ی درمانی با این گیاه 3 ماه است.

 نکته ای در باب عوارض گیاهان دارویی
درست است که داروهای گیاهی عوارضی مانند داروهای شیمیایی ندارند اما نباید تصور کنید که مصرف آن‌ها بدون ضرر خواهد بود. در واقع باید به میزان مصرف و مدت زمان مصرف آن‌ها دقت کنید. برای این کار حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اگر مشغول مصرف داروی خاصی هستید حتماً نظر پزشک معالج خود را جویا شوید.

منبع:tebyan.net

برچسب ها اولین بمب اتمی کجا آزمایش شد؟ مجموعه: تاریخ و تمدن اخبار،سرگرمی , آشپزی , مد , روانشناسی , اینترنت بمب اتمی , اولین بمب اتمی اولین بمب اتمی در بیابان نیومكزیكو آزمایش گردید اولین بمب اتمی کجا آزمایش شد؟ ایالات متحده اولین بمب اتمی جهان را آزمایش كرد. آزمایش این بمب به صورت بسیار محرمانه در منطقه آلاموگوردو در بیابان نیومكزیكو در 350 كیلومتری لس آلاموس انجام شد. بزرگترین دانشمندان هسته ای ، اوپنهایمر ، چادویك ، فریش ، لاورنس در یك پناهگاه بتنی در فاصله 8 كیلومتری «نقطه صفر» محل انفجار ناظر بر انجام این آزمایش بودند. نزدیكترین منطقه مسكونی 35 كیلومتر با محل آزمایش فاصله داشت. در سال 1944 میلادی ژنرال گروز منطقه آلاموگوردو را برای انجام آزمایش بمب اتمی كه نام ترینیتی را به آن داده بودند ، انتخاب كرده بود. در جریان یك سال در این منطقه پناهگاه های بتنی برای نظارت بر نحوه عملكرد آزمایش احداث شدند و یك برج فولادی كه بمب بر فراز آن منفجر می شد در «نقطه صفر» برپا گردید. در روز 15 ژوئیه 1945 میلادی در حالی كه بمب اتمی كه شهر هیروشیما را با خاك یكسان كرد به نام «لیتل بوی» در داخل ناو جنگی ایندیاناپلیس جا گرفته بود و مسیر جزیره تینیان (جزیره ای كه دو بمب اتمی "لیتل بوی" و "فت من" در آنجا نگهداری شدند) را می پیمود ، 150 دانشمند هسته ای در آلاموگوردو گرد آمده بودند تا ناظر بر آزمایش بمب پلوتونیوم «ترینیتی» باشند. بمب در محل مونتاژ شد و به بالای برج فولادی منتقل گردید. اندكی بعد از ساعت پنج صبح نخستین انفجار اتمی تاریخ بشریت رخ داد. ژنرال فالر در خاطرات خود نوشت یك نور كور كننده كه حتی از فاصله 35 كیلومتری غیرقابل تحمل بود ، آسمان تیره را روشن كرد و پس از آن صدای انفجاری شنیده شد. موج انفجار به شدت افرادی كه در پناهگاه ها بودند را به گوشه ای پرتاب كرد و بلافاصله صدای یك غرش كركننده و وحشتناك كه پایان ناپذیر بود بلند شد. در اینجا بود كه ما متوجه شدیم موجودات حقیر مرتدی هستیم كه جرات كردیم به نیرویی دست یابیم كه می تواند پایان بشریت را رقم بزند. ژنرال گروز بقیه ماجرا را حكایت كرد:یك ابر غلیظ و عظیم از زمین برخاست و هر لحظه بر ابعاد آن افزوده می شد و به سوی آسمان پیش می رفت ، اندكی بعد این ابر به شكل یك قارچ غول آسا درآمد.اوپنهایمر هنگام مشاهده انفجار به یاد یك متن قدیمی سانسكریت افتاد :«اكنون ، من شریك مرگ هستم ، یك نابود كننده دنیاها». قدرت این انفجار معادل 20 هزار تن تی ان تی بود. بلافاصله پس از انجام آزمایش ، بمب اتمی به یك سلاح سیاسی تبدیل شد و هری ترومن رئیس جمهور آمریكا كه در آن هنگام در كنفرانس پتسدام حضور داشت ، صریحا مو ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 159
  • بازدید امروز : 176
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 177
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 384
  • بازدید کلی : 1,470,214