loading...
یک طرفه | پورتال تفریحی و سرگرمی
قاسم پناهی بازدید : 25 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 

محصولات ارگانیک به دلیل پروسه تولید ویژه ،گران تر از سایر محصولات هستند و این موجب شده تا برخی از تولیدکننده ها بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید .

محصولات ارگانیک (Organic) محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند. فرآورده های آرایشی و بهداشتی ارگانیک باید از این مواد تهیه شوند تا برچسب ارگانیک بگیرند . این محصولات به دلیل پروسه تولید گران تر از سایر محصولات هستند و این موجب شده تا برخی از تولیدکننده ها بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید .

کارشناسان شیمیست مواد آرایشی به ما کمک می کنند که اسرار جالبی را درباره محصولات زیبایی ارگانیک یاد بگیریم.

گرفتن اطلاعات درست درباره موادی که داخل قوطی های دربسته لوازم آرایش به فروش می رسند کار غیر ممکنی است مگر آنکه، بدانید روی برچسب قوطی اسم چه موادی وجود دارد. اما به همین سادگی ها هم که فکر می کنید نیست! در ادامه شما را با 3 واقعیت مهم درباره محصولات ارگانیک آشنا می کنیم:

1. آب یک ماده ارگانیک نیست مگر در 1 مورد
بیشتر مردم از شنیدن این مساله تعجب می کنند اما حقیقت دارد. برای اینکه ماده ای را در مجموعه مواد ارگانیک بگنجانیم، اساس آن ماده باید توسط موسسه استاندارد USDA تایید شود. اینکه بگوییم آبی که از مکان های مختلفی مثل اقیانوس، رودخانه، نهر و... بدست می آید شرایط ماده ارگانیک را دارد درست نیست. اما یک استثنا داریم! آب معطر می تواند ارگانیک باشد مثل گلاب . فقط گل رز را می توانیم بعنوان یک ماده ارگانیک در نظر بگیریم، گرفتن آب آن لازمه انجام فرآیندهایی است. بنابراین اگر محصولی برچسب ارگانیک داشته باشد باید بدانید که بیشتر محصولات واقعا ارگانیک نیستند.

2. 70 یک عدد برای نشان دادن " ارگانیک " بودن مواد است ( که شامل آب نمی شود)
با توجه به USDA و دیگر شرکت های مربوط به صدور تاییدیه ، چنانچه مواد آرایشی زیر 70% مواد ارگانیک داشته باشند در آنصورت دیگر نباید برچسب " ارگانیک " بگیرند.من مطمئنم که اگر به نزدیکترین داروخانه و مواد آرایشی بهداشتی برویم، به راحتی می توان موادی پیدا کرد که مقدار اندکی ماده ارگانیک دارند ولی با افتخار اعلام می کنند که جزو مواد ارگانیک استاندارد هستند. متاسفانه USDA روی تولید و برچسب زدن به همه محصولات آرایشی و بهداشتی شخصی اختیاری ندارد ( این مسئولیت مدیریت دارو و غذا FDA است) ، یعنی فقط شرکت های تولید کننده مسئول رسیدگی به این امور هستند.

3. محصولات ارگانیک قیمت بیشتری دارند.
چرا؟ آنها مستقیما از منبع به پردازش نهایی مورد نظر می رسند، همه آنها باید طبق استاندارد USDA به اندازه کافی مواد ارگانیک داشته باشند. در غیر اینصورت آن ماده دارای اثر لازم نمی باشد. بعنوان مثال برای اینکه عصاره رز برچسب ارگانیک بگیرد: زمینی که گل های رز در آن رشد می کنند نیز باید مطابق استاندارد شرکت های وابسته به USDA باشد. افرادی که در آن زمین ها مشغول به کار هستند نیز باید همانند زمین و امکانات دیگر تایید شده USDA باشند. در نهایت ، شرکت طرف قرار داد که مسئول عصاره گیری از گل هاست نیز باید جهت تولید محصول ارگانیک تایید شده باشد. همه این موارد باید اجرا شوند و طبیعتا هزینه هایی در پی دارند تا به عنوان یک ماده ارگانیک به دست مشتریان برسند.
منبع:آی بانو

 

wnj;است.

 

استاد بنان و عینکی که بر چشم داشت
آذر ماه ۱۳۳۶ وقتی بنان با اتومبیل شخصی در جاده کرج مشغول رانندگی بود با کامیونی که فاقد چراغ ایمنی عقب بود تصادف کرد و در این سانحه چشم راست خود را از دست داد و به همین خاطر همیشه از عینک دودی استفاده می‌کرد، شادروان «ابوالحسن ورزی»، دوست نزدیک بنان شعر زیر را تحت تاثیر این واقعه سرود:


دیدیم چو بازیگری دور زمان را / بازیچه گرفتیم همه کار جهان را
ما از گذر عمر به جز درد چه دیدیم / تا دل بسپاریم جهان گذران را


باریست گران محنت این عمر به دوشم / تا چند کشم زحمت این بار گران را
از بهر نمایاندن غم‌های نهان بود / روزی که دمیدند به تن پرتو جان را


در خرمن صاحب‌نظران برق بلا شد / آن شعله که افروخت چراغ دگران را
آماج بلا جز دل ارباب هنر نیست / سر خط امان داده قضا بی‌هنران را

می‌خواست که در چشم هنر نور نماند / آسیب رسانید اگر چشم بنان را
افسوس که تاریک شد آن دیده که می‌دید / با برق نگاهی همه اسرار نهان را

 

بنان تغییر در شیوه موسیقایی
بنان پس از این حادثه برای معالجه به خارج از کشور سفر کرد و بعد از برگشت از این سفر تصمیم گرفت در مواضع هنری خود بازنگری کند.
او می‌گفت: «من از این پس کوشش می‌کنم آثاری اجرا کنم که واجد وزنی شاد و شعری امیدوار کننده‌ است. من جداً از ادامهٔ شیوهٔ قدیم که شباهت به مرثیه خوانی دارد خسته شده‌ام، البته در این زمینه سازندگان آهنگ باید با من یاری و همکاری کنند».حاصل این تصمیم اجرای ترانه‌های دلنشین و ساده‌ای است که اتفاقاً از خیلی از تصانیف آن دورهٔ رادیو استوار‌تر و برازندهٔ خوانندهٔ عالی مقامی چون او می‌باشد.

 

غلامحسین بنان,ترانه های ماندگار

مرحوم پرویز مشکاتیان و محمد رضا شجریان در کنار غلام حسین بنان

 
ترانه‌های ماندگار استاد بنان
از ماندگار‌ترین ترانه‌های بنان می‌توان به: «آهنگ آذربایجان» در مایهٔ شور، «آمدی جانم به قربانت» در مایهٔ بوسلیک، «الهه ناز» در مایهٔ دشتی، «بهار دلنشین» در آواز اصفهان، «بوی جوی مولیان» در آواز اصفهان، تصنیف «توشه عمر» در دستگاه همایون، «یار رمیده»، «میناب»، «خاموش»، «مرا عاشقی شیدا»، «من از روز ازل»، «نوای نی» و سرود همیشه جاوید «ای ایران» در مایهٔ دشتی اشاره کرد.
به گفته همسرش، بنان بهترین اثر خود را «حالا چرا» و «کاروان» می‌دانست و می‌گفت: «کاروان را برای بعد از مرگم خوانده‌ام». اواخر عمر هم دلبستگی عجیبی به ترانهٔ «رویای هستی» پیدا کرده بود تا آنجا که با این آهنگ می‌گریست.


آوازهای ماندگار استاد بنان
آواز ماهور با غزل سعدی به مطلع «همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی» و آواز دیلمان با شعر سعدی به مطلع «چنان در قید مهرت پایبندم که گوئی آهوی سر در کمندم» و همچنین آواز اصفهان بر روی غزل «آمد اما در نگاهش آن نوازش‌ها نبود» از کارهای ماندگار استاد هستند.


بنان و بازیگری
بنان مدتی را نیز به تعیلم فن بازیگری پرداخت و به تصدیق نزدیکانش دارای استعداد زیادی در این زمینه بود. در سال ۱۳۲۷ همراه چهره‌های معروف آن روزگار در فیلمی به نام طوفان زندگی ساخته علی دریابیگی و اسماعیل کوشان بازی کرد که داستان آن در انجمن موسیقی ملی اتفاق می‌افتد که در این فیلم بنان دو ترانه از ترانه‌های معروفش را بطور زنده اجرا می‌کند.

 

استاد شجریان,غلامحسین بنان

بنان بهترین اثر خود را «حالا چرا» و «کاروان» می‌دانست

 
آنچه دیگران درباره بنان می‌گویند
پرویز خطیبی شاعر و نویسنده در خاطره‌ای از بنان می‌گوید: «سال ۱۳۳۸ در یک شب سرد زمستانی به یک مجلس عروسی دعوت شدیم. داماد آقای علی اکبر مشکین سلیمی، برادر مصطفی سلیمی مولف و ناشر مجله گلهای رنگارنگ بود.
بسیاری از افراد سر‌شناس و رجال نامی وقت در آن میهمانی حضور داشتند. یک آواز خان حرفه‌ای، با صدای نه چندان خوش مدتی وقت حضار را گرفت و بالاخره مرد جوانی که در بین میهمانان نشسته بود به اصرار یکی از حاضران همراه با تار شروع به خواندن آواز کرد و ناگهان مجلس آرام گرفت و نفس‌ها در سینه‌ها حبس شد.


صدای مرد جوان به زمزمهٔ ارام جویباری می‌ماند که در قلب کوهستان‌ها آدم را به یک خواب شیرین بهاری دعوت می‌کند. هنگام خواندن چهره‌اش آرام و نگاهش ثابت و معمولی بود، تحریر و کشش خاصی که در آن صدا وجود داشت، یک چیز دیگر بود.چیزی سوای آنچه که تا به امروز شنیده بودم، پیش خود گفتم کیست صاحب این صدا؟ آیا اقبال السلطان است که من صفحاتش را دارم؟ مجلس که تمام شد، سعی کردم صاحب صدا را پیدا کنم اما معلوم شد که او زود‌تر از دیگران رفته، نزد مصطفی خان برادر عروس رفتم و نام او را پرسیدم، مصطفی خان او را اینطور معرفی کرد: غلامحسین بنان، پسر بنان الملک، از شاهزاده‌های قاجار است.


غلامحسین بنان در ساعت ۶: ۴۵ غروب هشتم اسفندماه ۱۳۶۴، پس از اذان مغرب در بیمارستان ایران مهر تهران درگذشت و بر خلاف وصیتش که مایل بود در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شود، در امام‌زاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.
از سال ۱۳۶۴ یعنی زمان فوت استاد شهیر موسیقی ایران تا سال ۱۳۸۹ سنگ قبر بنان تعویض نگردید، سال ۱۳۸۹ به دلیل پاره‌ای از تغییرات در امام‌زاده طاهر کرج و هم‌سطح‌سازی قبور و تعویض همهٔ سنگ قبرهای نزدیک صحن، سنگ قبر بنان نیز تعویض گردید و به شکل کنونی درآمد.
منبع: isna.ir

برچسب ها محصولات مراقبت از پوست ارگانیک :3 نکته مهم مجموعه: سلامت پوست اخبار،سرگرمی , آشپزی , مد , روانشناسی , اینترنت مراقبت از پوست , محصولات زیبایی , محصولات زیبایی ارگانیک محصولات ارگانیک به دلیل پروسه تولید ویژه ،گران تر از سایر محصولات هستند و این موجب شده تا برخی از تولیدکننده ها بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید . محصولات ارگانیک (Organic) محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر: علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند. فرآورده های آرایشی و بهداشتی ارگانیک باید از این مواد تهیه شوند تا برچسب ارگانیک بگیرند . این محصولات به دلیل پروسه تولید گران تر از سایر محصولات هستند و این موجب شده تا برخی از تولیدکننده ها بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید . کارشناسان شیمیست مواد آرایشی به ما کمک می کنند که اسرار جالبی را درباره محصولات زیبایی ارگانیک یاد بگیریم. گرفتن اطلاعات درست درباره موادی که داخل قوطی های دربسته لوازم آرایش به فروش می رسند کار غیر ممکنی است مگر آنکه، بدانید روی برچسب قوطی اسم چه موادی وجود دارد. اما به همین سادگی ها هم که فکر می کنید نیست! در ادامه شما را با 3 واقعیت مهم درباره محصولات ارگانیک آشنا می کنیم: 1. آب یک ماده ارگانیک نیست مگر در 1 مورد بیشتر مردم از شنیدن این مساله تعجب می کنند اما حقیقت دارد. برای اینکه ماده ای را در مجموعه مواد ارگانیک بگنجانیم، اساس آن ماده باید توسط موسسه استاندارد USDA تایید شود. اینکه بگوییم آبی که از مکان های مختلفی مثل اقیانوس، رودخانه، نهر و... بدست می آید شرایط ماده ارگانیک را دارد درست نیست. اما یک استثنا داریم! آب معطر می تواند ارگانیک باشد مثل گلاب . فقط گل رز را می توانیم بعنوان یک ماده ارگانیک در نظر بگیریم، گرفتن آب آن لازمه انجام فرآیندهایی است. بنابراین اگر محصولی برچسب ارگانیک داشته باشد باید بدانید که بیشتر محصولات واقعا ارگانیک نیستند. 2. 70 یک عدد برای نشان دادن " ارگانیک " بودن مواد است ( که شامل آب نمی شود) با توجه به USDA و دیگر شرکت های مربوط به صدور تاییدیه ، چنانچه مواد آرایشی زیر 70% مواد ارگانیک داشته باشند در آنصورت دیگر نباید برچسب " ارگانیک " بگیرند.من مطمئنم که اگر به نزدیکترین داروخانه و مواد آرایشی بهداشتی برویم، به راحتی می توان موادی پیدا کرد که مقدا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 159
  • بازدید امروز : 122
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 321
  • بازدید سال : 330
  • بازدید کلی : 1,470,160